წადილის, სურვილის უნარის მქონე
- მორჩილი და მიმდგომი სიტყჳსაჲ განიყოფვის გულისთქუმად და გულისწყრომად, რომელთა საზოგადო სახელ არს ესე, ვითარმედ: პირუტყუელი კერძოჲ სულისაჲ, ვნებულებითი და წადიერებითი (დამასკ., გარდ., 116, არს.); – ὀρεκτικός – რომელი ნებებასა სადმე წადიერებითად გონებად განასაზღვრებს ყოფად (მქს., პიროს., გელ., 33,24);
- წადიერებითი მოქმედებაჲ – ὀρεκτικός – სულისაცა ჩუენისა მრჩობლნი არიან მოქმედებანი: რომელნიმე მეცნიერებითნი, ვითარ: თნებაჲ, გრძნობაჲ, ოცნებაჲ, გაგონებაჲ; ხოლო რომელნიმე – ცხოვლობითნი და წადიერებითნი, ვითარ: განზრახვაჲ, გულისწყრომაჲ, გულისთქუმაჲ (ამონ., ტარიჭ., 12,20);
- წადიერებითი სული – ἡ ὀρεκτική ψυχή – ესე არს მეცნიერებითისა სულისა ქადაგი, ხოლო სხუანი წადიერებითისა სულისანი არიან (ამონ., ტარიჭ., 36,23);
- წადიერებითი ძალი – ὀρεκτικόν τό – ყოველსა გუამსა კაცთასა აქუს ... წადიერებითი [ძალი] (დამასკ., ორთა ნებ., არს., S1463 129v)
Source: ძველქართულ-ძველბერძნული ფილოსოფიურ-თეოლოგიური ტერმინოლოგიის დოკუმენტირებული ლექსიკონი = Old georgian-greek documented dictionary of philosophical-theological terminology: (მასალები) / [ქართველოლ., ჰუმანიტ. და სოც. მეცნ. ფონდი რუსთაველის ფონდი; პროექტის ავტ. და სამეცნ. ხელმძღვ. დამანა მელიქიშვილი; პ/მგ რედ. ანა ხარანაული, ბერძნ. ტექსტის რედ.: ლევან გიგინეიშვილი, ვიქტორია ჯუღელი]. - I-ლი გამოც.. - თბ.: ბაკურ სულაკაურის გამ-ბა, 2010. - 29სმ.