ცე ცნ ცო ცრ ცუ ცხ
selected terms: 17 page 1 of 1
ცეცხლი
(მთ. 3,10) „ცეცხლი რაჲ არს? – განლევაჲ ბზის მსგავსთა მათ ვნებულებისა ნივთთა მჴურვალებითა მით სულისაჲთა“ (სიტყვანი წმ. გრიგოლ ღმრთისმეტყველისა, ე. მეტრეველის რედაქტორობით გამოსაცემად More…
ცეცხლი ბოლო ჟამისა
ბოროტება უკვე თავზარს სცემს და არყევს მთელ კოსმოსს, და ეს პროცესი ვითარდება და შეუქცევად ხასიათს იძენს. ადრინდელი ჰარმონიის აღსადგენად მსოფლიო საჭიროებს ცეცხლით განწმენდას. აღთქმისაებრ, More…
ცეცხლის ენათა სახისმეტყველება
„გამოჩნდა სული წმიდაჲ, ვითარცა ცეცხლი ენათაჲ. და რაჲსათჳს-მე ცეცხლად გამოუჩნდა? არამედ ქადაგებისათჳს, რომელსა-იგი გულს-ეტყოდა წარვლინებად მათა ყოველსა ქუეყანასა ვიდრე კიდედმდე სოფლისა. და More…
ცოდვა
„ცოდვაჲ არა ბუნებითი არს, არცა დამბადებელისა მიერ დანერგულ არს ჩუენ თანა, არამედ ეშმაკისა მიერ და თჳთმფლობელისა მის ნებისა ჩუენისაგან იქმნების. არა თუ იძულებით და მძლავრებით რაჲთ გუაქმნევს More…
ცოდვათა აღიარების აუცილებლობა
„ცოდვანი, რავდენცა აღიარნეს კაცმან, მოაკლდების; თუ არა აღიარნეს, შეემატების ბოროტთა. რამეთუ რომელმან არა აღიარნეს ცოდვანი თჳსნი, ვითარ დაიცვას თავი თჳსი, რაჲთა კუალად არღარა ცოდოს? ამისთჳს More…
ცოდვათა აღმღებელი
მაცხოვარი „მოვიდა მადლითა თჳსითა და მოსწყჳდნა ცოდვანი ჩუენნი, და მოსცა ნათესავსა ჩუენსა კეთილი და თავს ისხნა ჩუენნი ჭირნი“ (კლარჯული მრავალთავი, ტექსტი გამოსაცემად მოამზადა და გამოკვლევა More…
ცოდვილთა მოქცევის მნიშვნელობა
„სასწაული დიდი არს და საკჳრველი, აღ-თუ-ვინმე-ადგინნეს მკუდარნი, არამედ უფროჲს საკჳრველ არს იგი, აცხოვნნეს თუ ვინმე მრავალნი სულნი, რომელნი მომკუდარ არიან ცოდვითა და საცთურითა“ (კლარჯული More…
ცოდვილთა შეწყნარება
„აწ რაჟამს იხილონ ვინ ცოდვილი და თუ უნდეს არა შეწყნარებაჲ, თავისა თჳსისაჲ მოიჴსენონ ცოდვაჲ, და თავისა თჳსისაჲ მოიჴსენონ კაცთმოყუარებაჲ, რომელი-იგი უფლისაგან მათ შეემთხჳა“ (კლარჯული More…
ცრემლი
„ყოველმან, რომელმან ქმნეს ცოდვაჲ, უწყოდენ, რამეთუ აღუგზნიეს სულისა თჳსისათჳს ცეცხლი იგი საუკუნოჲ უშრეტი, უკუეთუ არა აქუნდეს მას მდინარე ცრემლთაჲ. რამეთუ ცრემლთა მდინარე დაშრეტს საჴუმილსა More…
ცული
(მთ. 3,1) „ცული რაჲ სახე არს, რომელი ძეს ძირსა თანა ხეთასა? – სულისა მის უკურნებელისა და უნაყოფოჲსა მოკუეთაჲ, რომელსა ყოველი მოღუაწებაჲ აჩუენა მუშაკმან მან სახიერმან და მან არა ინება More…
ცხოველმყოფელი მსხვერპლი
მანუელ კომნენოსის იმპერატორობის დროს მოწვეულ 1156 და 1157 წლების კრებებზე დადგინდა მნიშვნელობა ლიტურგიული სიტყვებისა, რომელთაც ქართული რედაქციების მიხედვით წარმოვადგენთ: იოვანე ოქროპირის More…
ცხოვრებათა და მარტვილობათა აღწერის მნიშვნელობა
„ეგრეცა ჩუენ მოვაჴსენოთ შემოკრებულსა ამას სათნოებაჲ იგი კაცთაჲ მათ და წინაშე მათსა წარმოვიხუნეთ საქმენი მათნი და აღვძრნეთ მიბაძვებად, რაჲთა მჴნედ და უმჯობჱსად გამოჩნდენ გონებითა. რამეთუ ესე More…
ცხოვრების კანონები
ცხოვრება თეატრი არ არის, თავი რომ ვინმეს სხვად მოაჩვენო: „სოფელსა ამას შინა, ვითარცა სამღერელსა, ცხორებასა მათსა მრავალნი საჩუენებელად კაცთა შესცვალებენ, რაჟამს-იგი სხუაჲ აქუნ გულსა მათსა More…
ცხოვრების კანონზომიერება
„უსჯულოებათა ჩუენთათჳს დამიტევნა ჩუენ უფალმან და მიმცნა ჴელსა ბარბაროზთასა და მბრძოლთა მიერ ტყუედ წარიყვანა ერი და მიეცა განბნეულობასა“ (დიდი სჯულის კანონი, გამოსაცემად მოამზადეს ე. More…
„ცნობა ღმრთისა
ითქუმის არსებით დამკჳდრებაჲ მისი გულსა შინა, ხოლო უცნაურება მისა არს, რაჟამს თჳთ კაცმან უცნაურ-ყოს თავი თჳსი მისგან დავიწყებითა მცნებათა მისთაჲთა“ (ძვ. ქართული ენის კათედრის შრ. 11, More…
„ცხორება
სახელ-ედების ღმერთსა, ვითარცა ყოველთა მომცემელსა ცხორებისასა, ხოლო ცეცხლ – ვითარცა განმლეველსა ცოდვათა ნივთისასა, და კუალად ცეცხლ ეწოდების შეწევნასა სულისა წმიდისასა განყოფისა მისთჳს ენათა More…
„ცხორება მარჯუენისა
ღმრთისა არს ყოველივე გზაჲ მარჯუენე, რომელი მიიყვანებს კაცთა ცხორებად საუკუნოდ. და კუალად ცხორებაჲ იგი საუკუნოჲ, რომელი მომენიჭა ჩუენ ქრისტეს მიერ“ (ძვ. ქართული ენის კათედრის შრ. 11, More…
საღმრთისმეტყველო ლექსიკონი-ცნობარი ლექსიკონები
to main page Top 10FeedbackLogin top of page
© 2008 David A. Mchedlishvili XHTML | CSS Powered by Glossword 1.8.9