"ხორუმი" ქართული კლასიკური ცეკვაა, "ჯუთა" და "ილოური" - მოდერნისტული: უმცროსი სუხიშვილების გამოცდამ ფილარმონიაში წარმატებით ჩაიარა : [ფილარმონიის დიდ საკონცერტო დარბაზში წარმოდგენილი სუხიშვილების ახალი პროგრამა] / დავით ბუხრიკიძე // იმიჯი. - , 2003. - N5. - გვ.50-51[MFN: 347067]
საბრძოლო შინაარსის ქართული ქორეოგრაფიის ტრანსფორმაციისათვის : [განხილულია სართულების პრინციპით გადაწყვეტილი ფერხულები ("ზემყრელო", "სამყრელო", "ქორბეღელა", "მირმიქელა") და აგრეთვე, "ბუქნა", "კოჭა", "ბარი", "ოჰოი ნანო", "ბასტი", "ხინთქირია", "ხანჯლური", ფარიკაობა" და სხვ.] / ია მაქაცარია // კულტურის ისტორიისა და თეორიის საკითხები. - თბილისი, 2005. - N22. - გვ.46-53. - რეზიუმე ინგლისურ ენ.[MFN: 347068]
იბერიულ-კავკასიური საცეკვაო ხელოვნების ურთიერთმიმართების საკითხები : [ქართულ ხალხურ ქორეოგრაფიაში საწესჩვეულებო ხასიათის ცეკვების განხილვა სომხურ და აზერბაიჯანულ საცეკვაო ხელოვნებასთან მიმართებაში] / უჩა დვალიშვილი // სამეცნიერო შრომების კრებული / თბილისის ექ. თაყაიშვილის სახ. კულტურისა და ხელოვნების სახელმწიფო უნივერსიტეტი. - , 2003. - N1. - გვ.216-223. - რეზიუმე ინგლისურ ენ.[MFN: 347069]
"მინდოდა შემექმნა თანამედროვე ცეკვა ქართულ ელემენტებზე გაკვალული" - თამაზ ვაშაკიძე : [საუბარი ქორეოგრაფ თ. ვაშაკიძეს, პროდიუსერ ი. ნადარეიშვილსა და დრამატურგ ლ. ბუღაძესთან თანამედროვე ქართული ცეკვის პროდუქციის - "დილის საარის" შესახებ] / თამაზ ვაშაკიძე, ირაკლი ნადარეიშვილი, ლაშა ბუღაძე ; ესაუბრა ლ. გეფერიძე // მაკრო მიკრო ეკონომიკა. - თბილისი, 2000. - N11. - გვ.44-45[MFN: 347070]
"სამაია" : [ქართული ხალხური ცეკვა. შ. ასლანიშვილი - ნარკვევები ქართული ხალხური სიმღერების შესახებ] / შ. ასლანიშვილი // საბჭოთა ხელოვნება. - თბილისი, 1956. - გვ.136-143[MFN: 347071]
ქორეოგრაფია ინტერესთა სფერო : [საუბარი ქორეოგრაფიის თეორიულ საკითხებზე; ცეკვითი მოძრაობის წერილობით გამოხატვის, ამ თემაზე შექმნილი მისი წერილობითი ნაშრომისა და ბიბლიოთეკასთან თანამშრომლობის შეთავაზების შესახებ] / ზურაბ ფარჯანაძე ; ესაუბრა გვანცა მელითაური // საქართველოს ბიბლიოთეკა. - , 2005. - N1. - გვ.63-65[MFN: 347072]
ბ. სვანიძის "თურქული დღიური" და მისი სამეცნიერო მნიშვნელობა : [ქორეოგრაფ ბ. სვანიძის მიერ ჩაწერილი დიალექტური ერთეულები (თუთის ბაქმაზი, ღიორი, ფხალი, კაკალი, კაპანი და სხვ.) და ტერმინი "თავმოსამეს" (ცეკვა) აღმოჩენა თურქეთში მოგზაურობის დროს] / ბადრი ცხადაძე // თბილისის კულტურის და ხელოვნების სახელმწიფო უნივერსიტეტის სამეცნიერო შრომების კრებული. - თბილისი, 2004. - N2. - გვ.222-224. - რეზიუმე რუსულ ენ.[MFN: 347073]
"ქართული" თუ "დარბაისლური" : [მოსაზრება "ქართულად" წოდებული ცეკვის ძველი სახელწოდების - "დარბაისლურის" დაბრუნების თაობაზე] / ელ. მაყაშვილი // თავისუფლების ტრიბუნა. - პარიზი, 1974. - N6. - გვ.10-11[MFN: 347074]
Психологическая основа грузинских воинственных танцев и сила их эмоционального воздействия : [Процесс изучения грузинских массовых воинственных танцев ("Хоруми", "Ханджлури", "Мхедлури", "Хевсурули" и др.] / Лариса Чхеидзе // სამეცნიერო შრომების კრებული / კულტურისა და ხელოვნების სახელმწიფო უნივერსიტეტი. - , 2005. - N3. - გვ.111-119. - რეზიუმე ინგლისურ ენ.[MFN: 347075]
Отражение законов симметрии в грузинской народной хореографии : [На примере танцев: "Давлури", "Нарнари", "Хоруми", "Мхедрули" и др.] / Л. Чхеидзе // კავკასიის მაცნე. - თბილისი, 2005. - N13. - გვ.170-173. - რეზიუმე ქართულ და ინგლისურ ენ.[MFN: 347076]