უძველესი ქართული ქორეოგრაფიული ნიმუშები (არქეოლოგიური მასალის მიხედვით) : ["ფერხულისა" და "ხორუმის" რელიგიურ - რიტუალური შინაარსი, ფორმები წყობა და დანიშნულება] / ია მაქაცარია // კულტურის ისტორიის საკითხები. - , 1998. - N5. - გვ.46-59. - რეზიუმე ინგლისურ ენ.[MFN: 347065]
"ხორუმი" ქართული კლასიკური ცეკვაა, "ჯუთა" და "ილოური" - მოდერნისტული: უმცროსი სუხიშვილების გამოცდამ ფილარმონიაში წარმატებით ჩაიარა : [ფილარმონიის დიდ საკონცერტო დარბაზში წარმოდგენილი სუხიშვილების ახალი პროგრამა] / დავით ბუხრიკიძე // იმიჯი. - , 2003. - N5. - გვ.50-51[MFN: 347067]
საბრძოლო შინაარსის ქართული ქორეოგრაფიის ტრანსფორმაციისათვის : [განხილულია სართულების პრინციპით გადაწყვეტილი ფერხულები ("ზემყრელო", "სამყრელო", "ქორბეღელა", "მირმიქელა") და აგრეთვე, "ბუქნა", "კოჭა", "ბარი", "ოჰოი ნანო", "ბასტი", "ხინთქირია", "ხანჯლური", ფარიკაობა" და სხვ.] / ია მაქაცარია // კულტურის ისტორიისა და თეორიის საკითხები. - თბილისი, 2005. - N22. - გვ.46-53. - რეზიუმე ინგლისურ ენ.[MFN: 347068]
იბერიულ-კავკასიური საცეკვაო ხელოვნების ურთიერთმიმართების საკითხები : [ქართულ ხალხურ ქორეოგრაფიაში საწესჩვეულებო ხასიათის ცეკვების განხილვა სომხურ და აზერბაიჯანულ საცეკვაო ხელოვნებასთან მიმართებაში] / უჩა დვალიშვილი // სამეცნიერო შრომების კრებული / თბილისის ექ. თაყაიშვილის სახ. კულტურისა და ხელოვნების სახელმწიფო უნივერსიტეტი. - , 2003. - N1. - გვ.216-223. - რეზიუმე ინგლისურ ენ.[MFN: 347069]
"მინდოდა შემექმნა თანამედროვე ცეკვა ქართულ ელემენტებზე გაკვალული" - თამაზ ვაშაკიძე : [საუბარი ქორეოგრაფ თ. ვაშაკიძეს, პროდიუსერ ი. ნადარეიშვილსა და დრამატურგ ლ. ბუღაძესთან თანამედროვე ქართული ცეკვის პროდუქციის - "დილის საარის" შესახებ] / თამაზ ვაშაკიძე, ირაკლი ნადარეიშვილი, ლაშა ბუღაძე ; ესაუბრა ლ. გეფერიძე // მაკრო მიკრო ეკონომიკა. - თბილისი, 2000. - N11. - გვ.44-45[MFN: 347070]
"სამაია" : [ქართული ხალხური ცეკვა. შ. ასლანიშვილი - ნარკვევები ქართული ხალხური სიმღერების შესახებ] / შ. ასლანიშვილი // საბჭოთა ხელოვნება. - თბილისი, 1956. - გვ.136-143[MFN: 347071]