The National Library of Georgia Home - About Library - E-Resources 
NPLG Online Catalogs  | Help | Feedback |
 
English   Georgian 
Search Thematic Catalogue Search history  Change Database 
Thematic Catalogue   New Search Browse
Database:GFB - Books in foreign language Display Format 
Records:125,292

By Universal Decimal Classification (UDC)

Basic Subjects
Social sciences. Statistics. Politics. Economics. Trade.Law. Government. Military affairs. Welfare. Insurance.Education. Folklore.  --  3*
Education.  --  37*
Organization of educational and training system.School organization.  --  371*
Educational systems.  --  371.4*
School and student life.  --  371.8*
Records Found 639 records.  Other records you can see in sub-subjects.
  1. Curricula, examinations, and assessment in secondary education in Sub-Saharan Africa. - Washington : World Bank, [2008]. - xxxvii, 101 p. : fig. ; 27 cm.см.. - (World Bank working paper; No. 128, Africa human devel. ser.). - Bibliogr.: p. 97-101. - ISBN 978-0-8213-7348-4 : [n. p.][MFN: 17368]

    UDC: 371.26 + 371.2 + 373.5 + 371.279.7 + 371.214](6)

    8

    Subjects:
    - ცოდნის შეფასება საშუალო სკოლაში; გამოცდები საშუალო სკოლაში; საშუალო განათლება აფრიკაში; საგამოცდო შეფასება; სასწავლო გეგმები;

    E 23.496/4 = 371.26/C-95 - Civil Education Reading Hall

     

    * Double: Curricula, examinations, and assessment in secondary education in Sub-Saharan Africa

     

  1. Textbooks and school library provision in secondary education in Sub-Saharan Africa. - Washington : World Bank, [2008]. - xxxii, 98 p. : tab. ; 27 cm.см.. - (World Bank working paper; No. 126, Africa human devel. ser.). - Bibliogr.: p. 97-98. - ISBN 978-0-8213-7344-6 : [n. p.][MFN: 17369]

    UDC: 371.671 + 027.8 + 371.64](6)

    8 + 1

    Subjects:
    - სასკოლო ლიტერატურა; სკოლის სახელმძღვანელოები აფრიკაში; სასკოლო ბიბლიოთეკები აფრიკაში;

    E 23.497/4 = 371.671/T-42 - Civil Education Reading Hall

     

    * Double: Textbooks and school library provision in secondary education in Sub-Saharan Africa

     

  1. Assessing national achievement levels in education : Ed. by Vincent Greaney, Thomas Kellaghan. - [Washington] : World Bank, [2008]. - xiv, 161 p. : fig. ; 27 cm.см.. - (Nation. assessments of educat. achievment; Vol. 1). - Bibliogr.: p. 145-154. - ISBN 978-0-8213-7258-6 : [n. p.][MFN: 17388]

    UDC: 371.26 + 371.279.7 + 371.277.2 + 371.279.6 + 378.146

    8

    Greaney, Vincent (ed.); 

    Subjects:
    - ცოდნის შეფასება; საგამოცდო შეფასება; საგამოცდო ტესტები; საგამოცდო ამოცანები და კითხვები;

    E 23.507/4 = 371.26/A-88 - Civil Education Reading Hall

     

    * Double: Assessing national achievement levels in education

     

  1. Fiske, Edward B.

    Smart, schools, smart kids : Why do some schools work? / Edward B. Fiske with Sally Reed a. R. Craig Sautter. - New York et al. : Simon & Schuster, [1991]. - 303p. ; 23cm.см.. - Bibliogr.: p. 279-286. - ISBN 0-671-69063-9 : [n.p.][MFN: 17598]

    UDC: 373.3/5 + 371.2 + 37.014](73)

    Reed, SallySautter, R. Craig

    Subjects:
    - სკოლა აშშ-ში; სასკოლო მუშაობის ორგანიზება და მენეჯმენტი; განათლების პოლიტიკა აშშ-ში;

    E 86.467/3 - General Stock

     

    * Double: Smart, schools, smart kids

     

  1. Putman, Andrea

    The business case for renewable energy : A guide for colleges and universities / Andrea Putman, Philips Michael ; APPA, NACUBO, SCUP. - [Alexandria : APPA ; Washington : NACUBO ; Ann Arbor : SCUP, 2006]. - xviii, 153 p. : fig. ; 28 cm.см.. - Bibliogr. in the text notes. - ISBN 978-1-56972-036-3 : [n. p.][MFN: 18050]

    UDC: 371.6:621.3

    Michael, Philips

    Subjects:
    - სასწავლო დაწესებულებების ენერგიით მომარაგება;

    E 23.940/4 = 371.6:621.3/P-98 - Civil Education Reading Hall

     

    * Double: The business case for renewable energy

     

  1. Horowitz, Helen Lefkowitz

    The power and passion of M. Carey Thomas / Helen Lefkowitz Horowitz. - New York : Alfred A. Knopf, 1994. - xxii, 526 p. ; 23 cm.см.. - Bibliogr.: p. 459-510. - ISBN 0-394-57227-0 : [n. p.][MFN: 18185]

    UDC: 929 + 396.4 + 371.12 + 371.113.1 + 396](73)

    Person Name:
    - Thomas Carey M.;

    Subjects:
    - გამოჩენილ ამერიკელთა ბიოგრაფიები; ქალთა განათლება აშშ-ში; მასწავლებლები აშშ-ში; სკოლის ხელმძღვანელები აშშ-ში;

    E 19.338/4 - General Stock

     

    * Double: The power and passion of M. Carey Thomas

     

  1. Anderson, Prue

    Developing tests and questionnaires for a national assessment of educational achievement / Prue Anderson, George Morgan ; Series ed.: Vincent Greaney a. Thomas Kellaghan. - [Washington] : World Bank, [2008]. - 168 p. : tab. ; 25 cm.см.. - (National assessment of educational achievement; Volume 2). - With 1 CD. - Bibliogr.: p. 153-155. - ISBN 978-0-8213-7497-9 : [n. p.][MFN: 18345]

    UDC: 371.26 + 371.277.2

    8

    Morgan, George

    Subjects:
    - ტესტები ცოდნის შესამოწმებლად;

    E 23.955/4 = 37.091.26/A-54 - Civil Education Reading Hall

     

    * Double: Developing tests and questionnaires for a national assessment of educational achievement

     

  1. Teachers for rural schools : Experiences in Lesotho, Malawi, Mozambique, Tanzania, and Uganda / Ed.: Aidan Mulkeen a. Dandan Chen. - Washington : World bank, [2008]. - xiv, 119 p. : tab. ; 25 cm.см.. - (Africa Human Development Series). - Bibliogr.: p. 110-112. - ISBN 978-0-8213-7479-5 : [n. p.][MFN: 18363]

    UDC: 371.12 + 37.018.523 + 37](6)

    8

    Mulkeen, Aidan (ed.); 

    Subjects:
    - მასწავლებლები აფრიკაში; სოფლის სკოლები აფრიკაში; განათლება აფრიკაში;

    E 23.962/4 = 371.12/T-29 - Civil Education Reading Hall

     

    * Double: Teachers for rural schools

     

  1. Sutherland-Addy, Esi

    Gender equity in junior and senior secondary education in Sub-Saharan Africa / Esi Sutherland-Addy. - Washington : World Bank, [2008]. - xxiv, 63 p. : tab. ; 25 cm.см.. - (World Bank Working Paper N 140; Africa Human Development Series). - Bibliogr.: p. 61-63. - ISBN 978-0-8213-7505-9 : [n. p.][MFN: 18496]

    UDC: 373.5 + 396.4 + 371.04-055.2 + 37.014](6)

    8 + 10

    Subjects:
    - საშუალო სკოლა აფრიკაში; ქალთა განათლება აფრიკაში; განათლების პოლიტიკა აფრიკაში;

    E 23.986/4 = 373.5/S-95 - Civil Education Reading Hall

     

    * Double: Gender equity in junior and senior secondary education in Sub-Saharan Africa

     

  1. Holding schools accountable : Performance-based reform in education / Ed. Helen F. Ladd. - Washington : The Brookings Inst., [1996]. - xii, 382 p. ; 23 cm.см.. - Bibliogr. in the text notes. - ISBN 0-8157-5103-6 : [n. p.][MFN: 18808]

    UDC: 371.2 + 37.014. + 37.014.3](73)

    Ladd, Helen F. (ed.); 

    Subjects:
    - სასკოლო მუშაობის ორგანიზება აშშ-ში; განათლების პოლიტიკა აშშ-ში; განათლების რეფორმა აშშ-ში;

    E 86.737/3 - General Stock

     

    * Double: Holding schools accountable

     

 


Pages:  « Prev  | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |  Next »  Last »»