Database: GFB - Books in foreign language
Display Format
Bibliography
Records: 125,292
By Universal Decimal Classification (UDC)
Records
Found 639 records. Other records you can see in sub-subjects.
Curricula, examinations, and assessment in secondary education in Sub-Saharan Africa . - Washington : World Bank, [2008]. - xxxvii, 101 p. : fig. ; 27 cm.см.. - (World Bank working paper; No. 128, Africa human devel. ser. ). - Bibliogr.: p. 97-101. - ISBN 978-0-8213-7348-4 : [n. p.][MFN: 17368 ]
UDC: 371.26 + 371.2 + 373.5 + 371.279.7 + 371.214](6)
8
Subjects : - ცოდნის შეფასება საშუალო სკოლაში ; გამოცდები საშუალო სკოლაში ; საშუალო განათლება აფრიკაში ; საგამოცდო შეფასება ; სასწავლო გეგმები ;
E 23.496/4 = 371.26/C-95 - Civil Education Reading Hall
* Double: Curricula, examinations, and assessment in secondary education in Sub-Saharan Africa
Textbooks and school library provision in secondary education in Sub-Saharan Africa . - Washington : World Bank, [2008]. - xxxii, 98 p. : tab. ; 27 cm.см.. - (World Bank working paper; No. 126, Africa human devel. ser. ). - Bibliogr.: p. 97-98. - ISBN 978-0-8213-7344-6 : [n. p.][MFN: 17369 ]
UDC: 371.671 + 027.8 + 371.64](6)
8 + 1
Subjects : - სასკოლო ლიტერატურა ; სკოლის სახელმძღვანელოები აფრიკაში ; სასკოლო ბიბლიოთეკები აფრიკაში ;
E 23.497/4 = 371.671/T-42 - Civil Education Reading Hall
* Double: Textbooks and school library provision in secondary education in Sub-Saharan Africa
Assessing national achievement levels in education : Ed. by Vincent Greaney, Thomas Kellaghan. - [Washington] : World Bank, [2008]. - xiv, 161 p. : fig. ; 27 cm.см.. - (Nation. assessments of educat. achievment; Vol. 1 ). - Bibliogr.: p. 145-154. - ISBN 978-0-8213-7258-6 : [n. p.][MFN: 17388 ]
UDC: 371.26 + 371.279.7 + 371.277.2 + 371.279.6 + 378.146
8
• Greaney, Vincent (ed.);
Subjects : - ცოდნის შეფასება ; საგამოცდო შეფასება ; საგამოცდო ტესტები ; საგამოცდო ამოცანები და კითხვები ;
E 23.507/4 = 371.26/A-88 - Civil Education Reading Hall
* Double: Assessing national achievement levels in education
Fiske, Edward B. Smart, schools, smart kids : Why do some schools work? / Edward B. Fiske with Sally Reed a. R. Craig Sautter. - New York et al. : Simon & Schuster, [1991]. - 303p. ; 23cm.см.. - Bibliogr.: p. 279-286. - ISBN 0-671-69063-9 : [n.p.][MFN: 17598 ]
UDC: 373.3/5 + 371.2 + 37.014](73)
• Reed, Sally ; Sautter, R. Craig ;
Subjects : - სკოლა აშშ-ში ; სასკოლო მუშაობის ორგანიზება და მენეჯმენტი ; განათლების პოლიტიკა აშშ-ში ;
E 86.467/3 - General Stock
* Double: Smart, schools, smart kids
Putman, Andrea The business case for renewable energy : A guide for colleges and universities / Andrea Putman, Philips Michael ; APPA, NACUBO, SCUP. - [Alexandria : APPA ; Washington : NACUBO ; Ann Arbor : SCUP, 2006]. - xviii, 153 p. : fig. ; 28 cm.см.. - Bibliogr. in the text notes. - ISBN 978-1-56972-036-3 : [n. p.][MFN: 18050 ]
UDC: 371.6:621.3
• Michael, Philips ;
Subjects : - სასწავლო დაწესებულებების ენერგიით მომარაგება ;
E 23.940/4 = 371.6:621.3/P-98 - Civil Education Reading Hall
* Double: The business case for renewable energy
Horowitz, Helen Lefkowitz The power and passion of M. Carey Thomas / Helen Lefkowitz Horowitz. - New York : Alfred A. Knopf, 1994. - xxii, 526 p. ; 23 cm.см.. - Bibliogr.: p. 459-510. - ISBN 0-394-57227-0 : [n. p.][MFN: 18185 ]
UDC: 929 + 396.4 + 371.12 + 371.113.1 + 396](73)
Person Name : - Thomas Carey M. ;
Subjects : - გამოჩენილ ამერიკელთა ბიოგრაფიები ; ქალთა განათლება აშშ-ში ; მასწავლებლები აშშ-ში ; სკოლის ხელმძღვანელები აშშ-ში ;
E 19.338/4 - General Stock
* Double: The power and passion of M. Carey Thomas
Anderson, Prue Developing tests and questionnaires for a national assessment of educational achievement / Prue Anderson, George Morgan ; Series ed.: Vincent Greaney a. Thomas Kellaghan. - [Washington] : World Bank, [2008]. - 168 p. : tab. ; 25 cm.см.. - (National assessment of educational achievement; Volume 2 ). - With 1 CD. - Bibliogr.: p. 153-155. - ISBN 978-0-8213-7497-9 : [n. p.][MFN: 18345 ]
UDC: 371.26 + 371.277.2
8
• Morgan, George ;
Subjects : - ტესტები ცოდნის შესამოწმებლად ;
E 23.955/4 = 37.091.26/A-54 - Civil Education Reading Hall
* Double: Developing tests and questionnaires for a national assessment of educational achievement
Teachers for rural schools : Experiences in Lesotho, Malawi, Mozambique, Tanzania, and Uganda / Ed.: Aidan Mulkeen a. Dandan Chen. - Washington : World bank, [2008]. - xiv, 119 p. : tab. ; 25 cm.см.. - (Africa Human Development Series ). - Bibliogr.: p. 110-112. - ISBN 978-0-8213-7479-5 : [n. p.][MFN: 18363 ]
UDC: 371.12 + 37.018.523 + 37](6)
8
• Mulkeen, Aidan (ed.);
Subjects : - მასწავლებლები აფრიკაში ; სოფლის სკოლები აფრიკაში ; განათლება აფრიკაში ;
E 23.962/4 = 371.12/T-29 - Civil Education Reading Hall
* Double: Teachers for rural schools
Sutherland-Addy, Esi Gender equity in junior and senior secondary education in Sub-Saharan Africa / Esi Sutherland-Addy. - Washington : World Bank, [2008]. - xxiv, 63 p. : tab. ; 25 cm.см.. - (World Bank Working Paper N 140; Africa Human Development Series ). - Bibliogr.: p. 61-63. - ISBN 978-0-8213-7505-9 : [n. p.][MFN: 18496 ]
UDC: 373.5 + 396.4 + 371.04-055.2 + 37.014](6)
8 + 10
Subjects : - საშუალო სკოლა აფრიკაში ; ქალთა განათლება აფრიკაში ; განათლების პოლიტიკა აფრიკაში ;
E 23.986/4 = 373.5/S-95 - Civil Education Reading Hall
* Double: Gender equity in junior and senior secondary education in Sub-Saharan Africa
Holding schools accountable : Performance-based reform in education / Ed. Helen F. Ladd. - Washington : The Brookings Inst., [1996]. - xii, 382 p. ; 23 cm.см.. - Bibliogr. in the text notes. - ISBN 0-8157-5103-6 : [n. p.][MFN: 18808 ]
UDC: 371.2 + 37.014. + 37.014.3](73)
• Ladd, Helen F. (ed.);
Subjects : - სასკოლო მუშაობის ორგანიზება აშშ-ში ; განათლების პოლიტიკა აშშ-ში ; განათლების რეფორმა აშშ-ში ;
E 86.737/3 - General Stock
* Double: Holding schools accountable
Pages: « Prev | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | Next » Last »»