რევოლუციამდელი ქართული დემოკრატიული პრესა რელიგიური დღეობების მავნეობის შესახებ // რელიგიის ისტრიისა და ათეიზმის საკითხები საქართველოში : წ. 8: შრომების კრებული / საქ. სსრ. მეცნ. აკადემია; აკად. ს. ჯანაშიასსახ. საქ. სახელმწ. მუზეუმი. - თბ., 1983. - გვ.41-49. - რეზ. რუს. ენ.[MFN: 18996]
სამარხო ქართველთა ქრისტიანულ და სამიწათმოქმედო კულტურულ ტრადიციაში // საერთაშორისო სიმპოზიუმი ქრისტიანობა : წარსული, აწმყო, მომავალი, 2000 წლის 11-17 ოქტომბერი, თბილისი, საქართველო : მოხსენებათა მოკლე შინაარსები / "ქრისტიანობა: წარსული, აწმყო, მომავალი," საერთაშორისო სიმპოზიუმი (2000, თბილისი). - თბ., 2000. - გვ.23-24.[MFN: 18997]
"ვეფხისტყაოსნის" სწავლების საკითხები იაკობ გოგებაშვილის "ბუნების კარში" // დიდაქტიკურ-მეთოდიკური ეტიუდები : წ. 1 / შ. ქურდაძე. - თბ., 2006. - გვ.153-157.[MFN: 18998]
ლიტერატურის სწავლების საკითხები იაკობ გოგებაშვილის მემკვიდრეობაში // იაკობ გოგებაშვილი : საიუბილეო კრებული მიძღვნილი დაბადების 120 წლისთავისადმი / საქ. სსრ განათლ. სამინისტროს პედ. მეცნ. ინ-ტი. - თბ., 1960. - გვ.189-205.[MFN: 18999]
სიწმინდის განახლების წესი და მისი დღესასწაული ვნების პარასკევს ქართული წყაროების მიხედვით // წერილები / მ. თარხნიშვილი. - თბ., 1994. - გვ.265-272.[MFN: 19000]
შინაური მიმოხილვა // თხზულებათა სრული კრებული : 20 ტომად : ტ. 7: პუბლიცისტური წერილები 1882-1886 / ი/ ჭავჭავაძე. - თბ.,, 2005. - გვ.117-135. - ტექსტის ბოლოს: 1883, მაისი-ივნისი[MFN: 19001]
შინაარსი: უცნაური დრო; თუ ჰგონიათ; ლიბერალობის ნიშნად; გადასადები ჭირი თუა; მძიმე ზარბაზანი და უშველებელი ყუმბარა; ტყუილი "უფრო"; რა საბუთი; სასწაულთ უარყოფა; ერთგვარი ლოღიკა შორს მანძილზედ; კაი პასუხი; ვერაფერი ჭაშნიკი; რომ ესინჯა; როდისღა ბატონო; ახირებულად ნაამბობი; "მიაქუხას და მიაჭექას" ამბავი; ხან ასე და ხან ისეო; მიზეზ-მიზეზ; ხან ტყუილია, ხან მართალი; ორში ერთი; მოდით და აქ გაიგეთ რამე; თხოვნა; ათვალწუნებული ბანკები; მინისტრთა კომიტეტის განაჩენი; სასტიკი კანონი, ქუთაისის ბანკზედ მიმართული; ჭორია; ბევრი და ცოტა რა შუაშია; ქუთაისი და ოსტროგოჟსკი; ბანკისა რა ბრალია; მეტისმეტი ფასებიო; პოლისი; უმიზეზნო მიზეზნი; იყავნ ნება ჩემიო
ანოტაცია: მცხეთის ჯვრის აღმართვის რიტული რომის ეკლესიის ტრადიციის მიხედვით და მისი მნიშვნელობა ქართლის პირველი ეპისკოპოსის იოანეს წარმომავლობისა და მის მიერ დამკვიდრებული ტრადიციების დადგენაში